Auta pronásleduje krize. A špehovat je bude dál

Autor: Tomáš Fránek | 01.01.2010 15:55

Naděje výrobců automobilů se upírají do Asie, čínský trh roste velmi rychle

zpět na článek

Příspěvky do diskuze se musejí týkat tématu. Vulgární příspěvky a příspěvky, které nemají nic společného s tématem, budou vymazány.

  • (Lang IP:[88.103.28.*], 24.12.2009 13:08) | nahlásit příspěvek

    Chci nové auto, druhý rok čekám jestli Škodovka dostane rozum a přestane na domácím trhu nabízet předražená auta. Asi na jaře skončím u konkurence.

    • (guteman IP:[93.185.0.*], 01.01.2010 16:06) | nahlásit příspěvek

      Taky jsem celý rok čekal a na vánoce si udělal radost a koupil jsem Alteu. Škoda mi přišla, konkretně octavia pořád neúměrně drahá. Tak ať máte dobrý kup...

    • (Přema IP:[81.30.250.*], 01.01.2010 16:27) | nahlásit příspěvek

      To souhlasím nevím proč jsou naše auta tak drahá! Taky radši zvolím nejakou konkurenci!

      • (Tyranosaurus IP:[85.207.205.*], 01.01.2010 17:21) | nahlásit příspěvek

        Souhlasím s Vámi. Loni jsem vybíral a vybral jsem KIU. Srovnatelná Octavie byla o 150 tisíc dražší.

    • (Jirka IP:[89.103.128.*], 01.01.2010 16:51) | nahlásit příspěvek

      Podobné úvahy mě opustily již pred 5-li lety. Pokud si koupíte koncernové auto, je úplně jedno jakou značku má na čumáku a na volantu. Cenově to vyjde podobně. ... A proto jsem si pořídil Mazdu :-)

    • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 17:47) | nahlásit příspěvek

      Ano, doporučuji například Daciu ;-)

    • (Fanda IP:[83.240.84.*], 01.01.2010 19:47) | nahlásit příspěvek

      Tak si ho kup třeba v Maďarsku nebo jinde vyjde Tě o třetinu levněji :::::::::::

    • (Marek Horák IP:[77.48.32.*], 01.01.2010 21:28) | nahlásit příspěvek

      Vůbec se nedivím. Škodovka je rok co rok extrémně předražená, sází na to že jsou u nás pořád debilové a ty peníze za to lidé dávají.
      A to nemluvím o výbavě. V základní mělli Fabie i Octávie de facto jen volant zatímco v cizině za stejné či menší peníze máte výbavu jak k....a.
      MĚJTE SE..

    • (Yarda IP:[213.195.229.*], 01.01.2010 23:36) | nahlásit příspěvek

      Já jsem se nechal přesvědčit, abych koupil auto s kosočtvercem na kapotě. Ale předtím jsem prošel prodejce různých značek a chtěl jsem, aby mi nabídli auto v cenovém rozpětí 200 000 - 250 000Kč. A nebylo co řešit. Pokud jsem nechtěl nákupní tašku na čtyřech kolech tak jinou možnost jsem nezjistil.

    • (beca IP:[62.204.239.*], 03.01.2010 18:57) | nahlásit příspěvek

      prosim tě už nečekej...

  • (bruc IP:[192.229.17.*], 24.12.2009 18:15) | nahlásit příspěvek

    Ono je jednoduché, propustit 10 000 zaměstnanců a převést výrobu do Číny, Indie atd. Jenže zároveň jsem se připravil o 10 000 zákazníků. Potom Čína růst 19%, evropa -5%. Hurá do Číny...

    • (xy IP:[88.146.47.*], 29.12.2009 22:29) | nahlásit příspěvek

      proč, získáš 10.000 zákazníků v Číně

    • (Gala IP:[86.49.78.*], 01.01.2010 19:23) | nahlásit příspěvek

      Inu zahraniční kapitál vám kálí na nějaké vaše pocity. Základní pravidlo levně vyrobit-draze prodat je prostě k nezaplacení.... a trubky budete platit, až se z vás bude kouřit, nic jiného si nezasloužíte.

      • (slv IP:[83.240.64.*], 01.01.2010 19:42) | nahlásit příspěvek

        Zajímá tě, kde se co vyrábělo nebo hledíš především na cenu? Byl bys ochoten zaplatit o 30% více za zcela tuzemské auto?

        • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 20:23) | nahlásit příspěvek

          Přesně tak :-) Chtěli bychom 80 000 jako na západě, pracovat pár let, mít vysoký důchody a výrobky kupovat za pár korun...

  • (Jiří IP:[88.102.194.*], 27.12.2009 10:56) | nahlásit příspěvek

    Pokud vím, prodejci se snaží zákazníky přilákat domnělým nedostatkem vozů, skládáním záloh a několikatýdenním čekáním na zaplacený vůz. V létě to dělali dealeři Opla v Brně a nyní se to naučili i Škodováci. Není komu prodat a oni dělají drahoty. Dříve jsem se s tímto přístupem setkal v Tuzexu. Tam vždy měli právě jinou barvu, než jste chtěli. Za příplatek byla ta vaše. Že by se vrátily staré časy nedostatkového zboží? Plné sklady a na prodejně nic. Prostě se zákazníkům divím, že se nejdou podívat jinam. Nepoučitelní - nechci slevu zadarmo.

    • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 17:53) | nahlásit příspěvek

      Není to tak jednoduché. Auto není za pár korun jako kalhoty. Nejde jich vyrobit na sklad tolik kolik by bylo třeba.

      Spočítejte si kolik je kombinaci výbav, motorů, karoserii a barev. A když jeden zákazník chce červený hatchbak bez výbavy a druhej černý kombík v plné palbě tak je to těžký.

      Dřív se nasekaly na sklad stovky aut, které se dřív nebo později prodaly. Dneska raději ztratíte jednoho zákazníka a příjdete o zisk (cca 15 000 na autě) než aby se udělalo na sklad auto a neprodalo se a přišla by ztráta 180 000.

      • ( IP:[193.179.208.*], 03.01.2010 21:24) | nahlásit příspěvek

        Já jsem pro dávat zálohu, ale jen u zvláštních výbav.
        Chceš navíc klimu? Dej zálohu.
        Chceš auto v základu? Dobrá bez zálohy. Nebo zálohu přines, jak bude na cestě.

  • (lu IP:[212.111.31.*], 28.12.2009 19:02) | nahlásit příspěvek

    co tu rozdají průměrné až podprůměrné mzdy,jsou energeticky nejnáročnější,není z nich žádná přidaná hodnota-páč si sami vyrobí sami prodají a zdaní v danovém ráji-pak je nazvou ještě české fyrmy.nejlepší cesta k prosperitě,už jenom chybí aby jsme pro čínany navlékali korálky a stát na to dal pobídku.Náš etablišment už nepřetržitě podporuje pouze nadnárodní firmy a proto jsme odsouzeni pracovat za suché z nosu u těchto pijavic,které navíc zničily většinu prac. míst v čr.porozhléd. po svém okolí,kolik museli zavřít třeba region.pivovarů aby jsme chlemtali ty jejich patoky typu heineken

    • (lu IP:[212.111.31.*], 28.12.2009 19:06) | nahlásit příspěvek

      tím sami vyrobí sami prodají-míněno u nás se odehraje pouze montáž-smontuj a my už se o ostatní postaráme

    • (pivar IP:[212.23.248.*], 30.12.2009 14:21) | nahlásit příspěvek

      S pivovary jste uplne mimo - krachy malych pivovaru, pokud nejsou zpusobeny neschopnosti managementu, jdou na vrub zakaznika cili spotrebitele. Kdybychom nebyli lemplove a nelemtali masove znacky, protoze jsou levne, ale kdybychom pili, co nam chutna, a nebyli lini si vybrat podnik podle toho, co toci, kdyby nam nebylo lito priplatit si za kvalitu a za chut, tak nejaky Heineken lokalni pivovar vubec neohrozi.
      Ono je to v jinych oborech podobne. Narod remca, ze firmy krachuji, ale kde kdo nakupuje brak z Ciny, obleceni site nekde ve sklepe a syr bez mleka, protoze je to prece levne.

      • (sd IP:[88.101.203.*], 31.12.2009 21:57) | nahlásit příspěvek

        ty truhliku,co ti asi tak zbyde z vejplaty kdyz si nekoupis syr bez mlika a obleceni z ciny,...(hov**)
        ja delam v lakovne,prace je stale dostatek,ba i vic,-pride za mnou manager,...diky krizi musime sundat platy....razem jsem bez 12ti tisic - prace furt stejna.
        To neni krize jako krize - tady nekde zeje cerna dira.Manazeri potrebujou vic a vic

      • (Ja vim ... IP:[79.127.246.*], 01.01.2010 16:22) | nahlásit příspěvek

        U tech pivovaru (tak jako skoro vsude) je to tak, ze Ty velke pivovary maji prachy na reklamu a take hodne penez davaji do hospod na vybaveni a to si maly regionalni pivovar nemuze dovolit (ty "dotace" do hodpod jsou nekdy i ve stovkach tisic). A pak je vyhrano, male pivovarky zrusi a kdyz na trhu nebude uz konkurence (ti velci hraci se uz o ten trh postaraji sami), tak si "upravime" cenu za svuj vyrobek, samozrejme nahoru a ikdyby suroviny sly s cenou dolu.

        • (laik IP:[90.181.44.*], 02.01.2010 7:02) | nahlásit příspěvek

          Zase když vemu,kolik je hospod,tak asi pivovary vrazily do vybavení stovky mil, možná víc,musí se jim to vrátit...BTW:neznám chudého hospodského.Zám jednoho,který na dva roky zavřel hospodu,celou přestavěl,vedle postavil ubytovnu pro BUS a přitom ty dva roky vesele nevydělával,jeho žena tam také pracuje,takže i ona byla 2r bez práce.... Na chudém venkově...A byli úplně v pohodě.

  • (bod IP:[82.113.63.*], 29.12.2009 11:21) | nahlásit příspěvek

    Nějaký úžasně schopný dynamický manažer (rozuměj česky: blb k pohledání) naplánuje, že se budou vyrábět Fabie. Ne že by je lidi chtěli, ale my (Škoda mluvit) je prostě chceme (a chceme a chceme!) vyrábět. Přestože jinde vyráběji miniauta a ta jdou na dračku.
    Nechtěl bych ani miniauto, ani Fabii, která není o moc větší, zato je o moc dražší. Radši starou velkou pohodlnou kraksnu. Přesto by mě zajímalo, za co platí ve Škodovce zaměstnance marketingu (snad nějaké proboha mají).

    • (Pepe IP:[62.245.100.*], 30.12.2009 12:18) | nahlásit příspěvek

      Mám takový pocit, že fabia je nejprodávanějším autem v čr...

      • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:00) | nahlásit příspěvek

        Ale pán řekl že to tak není tak ho o tom nebudeme přesvědčovat čísly. On si dá večer pivečko a bude mu dobře.

  • (bany IP:[77.48.243.*], 01.01.2010 8:44) | nahlásit příspěvek

    Cena nových Octávií by byla reálná za 200 000kč v plné výbavě a ty nové křápy Fábií do kterých teče přes nosníky v každém autě, protože se jedná o výrobní závadu, bych viděl maximálně do 100 000kč. Jen hlupák by vzal z rodinného rozpočtu své úspory a dal je za předražené křápy, které mu znehodnotí veškeré vydřené peníze.

    • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:03) | nahlásit příspěvek

      Pán je zřejmě znalec a ví do koruny kolik to auto stojí. Jako montér by chtěl brát 30 000 měsíčně ale jako zákazník by chtěl auto za 100 000...

      Pro informaci - zisk na jednom autě je měnší než 10 %...

      • (eeeda IP:[62.44.18.*], 01.01.2010 18:09) | nahlásit příspěvek

        a zamyslel ses nad tím, proč je to tak drahý? výroba je roztroušena po všech čertech, je to neeekonomický a proto je škoda v mínusu a musí být drahá.

        • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:27) | nahlásit příspěvek

          Pane výroba aut je to nejekonomičtější co na tomto světě vůbec můžete najít.

          Nic (možná snad jen motorky a jízdní kola) se nevyrábí tak ekonomicky jako automobily.

          Ekonomové v automobilkách mají do desetníku spočítáno přesně kolik stojí která část. Mají přesně spočítáno kolik by např. stála výrobní linka na určitý díl vozu. Pokud je pak třeba klika od dveří vyrobená v číně i s dovozem levněší byť o korunu než by ji byli schopní udělat v mladé boleslavi tak ji dovezou z číny. Proto je to na oko roztroušeno po celém světě.

          Prospěla by vám nějaká exkurze abyste viděl jak se co vyrábí. Věřte že by vám padla brada až na zem jak neuvěřitelně rychle se některé díly vyrábí.

      • (ned IP:[85.207.200.*], 07.01.2010 14:47) | nahlásit příspěvek

        esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:03)
        Pro informaci - zisk na jednom autě je měnší než 10 %...

        Tak to lakuj někoho jinýho!

    • (tata IP:[81.25.16.*], 03.01.2010 16:54) | nahlásit příspěvek

      Prosím tě můžeš mi vysvětlit ty nosníky kudy teče do Fabií .Připadáš mi nějaký chytrý hochu.

  • (Honza IP:[89.103.36.*], 01.01.2010 10:06) | nahlásit příspěvek

    Škoda není kvalitní auto a je dost předražené a poruchové.

    • (Zdeněk IP:[94.229.82.*], 01.01.2010 14:31) | nahlásit příspěvek

      Buď jste rozmazlený nebo jste zapšklý člověk.Bohhužel i takoví lidé musí být v naší republice.Měl byste ale změnit bydliště i národnost a odstěhovat se třeba do Německa.Tam byste asi neuspěl!!

      • (Petr IP:[90.177.185.*], 01.01.2010 16:36) | nahlásit příspěvek

        Vy máte jako správný čech doma vše české?

    • (Fix IP:[90.177.250.*], 01.01.2010 16:15) | nahlásit příspěvek

      ja jsem si poridil skodu roomster a jsem s ni spokojeny, zadna zavada, jen povinny servis a nic vic, nevim kde vzniklo to budovatelske hesklo, ze skodovka je nejvetsi srac na svete, v dobach skody 120, bych nepsal ani radek, ale dnes? Vim, ze treba fabie, potazmo roomster, nejsou vzhledove krasavci, ale ja kdyz v tom aute jedu, sedim vzdy uvnitr a nemam potrebu mit nejhezci auto, ale takove, do ktereho nalozim, at uz kocarek, nebo cokoliv jineho. Prakticnost proste zvitezila a za cenu 290tis kc, to odpovida, tomu co jsem chtel. Proste jde za dva roky usetrit na nove auto a o tom se mi pred rokem 89, ani nesnilo.

      • (Přema IP:[81.30.250.*], 01.01.2010 16:32) | nahlásit příspěvek

        Nevím čím se živíte? Ale ja mám jedno dítě pracuji na Severní Moravě ,vydělám 15000kč čistého a na auto nenašetřím ani za 10let.

        • (jirka IP:[62.204.241.*], 01.01.2010 16:51) | nahlásit příspěvek

          ja pracuji ve vychodnich cechach a rok po vejsce ( strojarna ) mam 28 cisteho. prace se da sehnat - a to i ta celkem dobre placena. a verte mi, ze spoustu kamaradu ze skoly ma mnohem vetsi plat - ten muj je spise prumerny... no a ti kamaradi ze zakladky kteri se nechteli ucit maj ucnaky ( tesare, instalater, obkladac ) a delaji vsichni za minimalne stejne penize nez ja... chce to se jen snazit...

          • (pája Sokolovsko IP:[88.102.41.*], 01.01.2010 17:34) | nahlásit příspěvek

            dělám na Sokolovsku, čistý výdělek asi 12000, a to mi ten výdělek tady závidí /mám maturitu/, jo jsou místa za dvojnásobek i, ale je jich jako šafránu..........

            • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:11) | nahlásit příspěvek

              A jen kontrolní otázka - ptal jste se někde jinde?? Vsadím se že ne :-) Kdysi jsem jako malej smrad četl nějakou erotickou povídku a tam bylo heslo - kdo se neptá neš*ká. Časem jsem přišel na to že je to pravda a stačí se jen zeptat :-) A to samé platí s prací :-) Lidi a kolikrát i schopní se nechávají někde odrbávat a nadavají že mají malej plat a podobně ale málokdo z nich je schopen se podívat po něčem lepším, dát výpověď a odejít.

        • (Fix IP:[90.177.250.*], 01.01.2010 19:31) | nahlásit příspěvek

          Ja se zivim rukama, truhlar, delam sam v male dilne 10x5 m, cisteho vydelam do 25tis mesicne, mam i zenu a jeji prijem je cca 16tis, bydlime v panelaku a kolem 12tis davame pro vsechny pripady kazdy mesic bokem a z toho jsme koupili i ono auto, podotykam, ze neni napsane na firmu, na to mam malou dodavku. Clovek prece nemusi byt zlodej, aby si vydelal. Kdyz jsem mel masiny na leasing delal jsem 7 dni v tydnu, ted se snazim vikendy nedelat, prece jen je uz kazdy rok znak:-/

          • (ŠTEFAN IP:[89.203.158.*], 01.01.2010 22:34) | nahlásit příspěvek

            Rukama Děla Věčina!!!!Měls Upřesnit že Maš OZVČ!!!To Maš Asi Stalej Kšeft!!!Pouštiš Nekemu Steho Procenta!!!!

            • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 23:12) | nahlásit příspěvek

              S vaším pravopisem nezbývá než závidět. Měl jste zkusit dávat ve škole pozor...

      • (martys IP:[85.70.133.*], 01.01.2010 17:41) | nahlásit příspěvek

        je to takový hybrid....a ten povinný servis?! proč je povinný? proč záruka platí jen na prvního majitele? a proč je to tak drahé?!

        • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:08) | nahlásit příspěvek

          Povinný servis je proto aby vám nějaký exot nenamontoval nevyzkoušené díly od nějakého čínského výrobce a neudělal neodbornou montáží chybu.

          Druhá stránka věci je ta, že si tím výrobce příjde na další příjem k prodeji auta. Počty jsou asi takové, že na Fabii má Škoda jako výrobce zisk cca 10 000. Protože je to poměrně kulové (ale vyšší cenu nemůže kvůli konkurenci nasadit) tak dohání zisky prodejem náhradních dílů kde je zisk procentuálně uplně jinde a tím se trochu vyléčí.

          Toto je naprosto standartní postup každé firmy včetně toho, že neplatí záruka pokud auto někomu přeprodáte. To platí i u jízdních kol a podobně.

          • (martys IP:[85.70.133.*], 01.01.2010 18:51) | nahlásit příspěvek

            ale tvrdím, že to je špatně!!!

            • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 19:02) | nahlásit příspěvek

              Tak máte dvě možnosti jak vydělat :-)

              Vyrobit auto za 190 000, prodat ho za 200 000 a pak vyrobit nárazník za 500 korun a prodat ho za 10 000 nebo prodat auto za 350 000 a pak prodávat díly s "normálním" ziskem.

              Ale jelikož auto za 350 prodat nejde, tak ho prodáte za 200 a zákazník s tím už pak nic neudělá a díly kupovat musí.

            • (laik IP:[90.181.44.*], 02.01.2010 7:11) | nahlásit příspěvek

              Pak o technice nic netušíš.Ono se musí v pravid. intervalech měnit olej, filtry atd.Nyvíc kdo nechce,pak si servis dělá jinde a je.Bloková vjimka...ten "jinde" ale musí mít certifikát,vybavení a znalosti...

          • (Pepa IP:[213.192.6.*], 01.01.2010 22:39) | nahlásit příspěvek

            Ty informace tady-že výrobce má z prodaného auta tak 10-15 tisíc (pod 10%, apod.)-to je docela sranda číst. Když loni ukradli přímo ze závodu ŠKODA nově vyrobeného Superba určeného k distribuci,tak na Polici nahlásili vzniklou škodu 280.000,-Kč (tj.výrobní cena).Nevím v jaké výbavě to auto bylo,ale slušný (ne špičková výbava) Superb stál v té době dost 600.000,-Kč - tak je všem asi jasné,jak je to s těmi zisky z jednoho prodaného auta :-)).

            • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 23:00) | nahlásit příspěvek

              Jistě ale to je o koze a o voze :-) Nejde srovnat luxusní model s tím nejlevnějším ;-)

              • (emil IP:[85.70.62.*], 05.01.2010 12:33) | nahlásit příspěvek

                Tady není nic o srovnávání cen různých vý-
                robků. Po krádeži byli nuceni udat skutečnou
                hodnotu. Prodejní cenu jim žádná pojišťovna
                neuhradí. Pokud by v tom ovšem nebyla
                nějaká korupční klička.

        • (Fix IP:[90.177.250.*], 01.01.2010 19:38) | nahlásit příspěvek

          Ja ale nemam problem ty tri tisice za ten rok zaplatit, aspon ta prvni a druha servisni kontrola stala, ja netvrdil a netvrdim, ze roomster je auto pekne na koukani, ale verte mi, jezdi se mi v nem velmi dobre a mozna tomu nebudete verit, ja to auto na jezdeni mam. Jestli jste se v nem i jako pasazer svezl, tak na zadnich sedadlech si v pohode prehodite nohu pres nohu a to pred vama sedi clovek uplne normalniho vzrustu. Jak rikam, ja sam za sebe jse se skodovce do te doby taky vyhybal, ale dnes uz jsem si nazor udelal jiny, z vlastnich zkusenosti.

          • (martys IP:[85.70.133.*], 01.01.2010 20:10) | nahlásit příspěvek

            kupoval jsem to jako ojetinu od kámoše z firmy takže cena byla podle toho.....za nové auto v té výbavě bych skoro jistě zamířil jinam

      • (ŠTEFAN IP:[89.203.158.*], 01.01.2010 22:28) | nahlásit příspěvek

        Tak to Kradeš Jak Pani!!!!!
        Nebo
        Na Sobě Setřiš Nelickym Spusobem!!!!

        Zapiraš si Co Bys si Jinak Dopřavals!!!!!

  • (judas IP:[86.41.126.*], 01.01.2010 16:03) | nahlásit příspěvek

    http://www.youtube.com/watch?v=4hpa6vPdBEU&feature=related

  • (Karel IP:[194.108.45.*], 01.01.2010 16:30) | nahlásit příspěvek

    co jste si šlehnul? :-)

    • (Libor IP:[85.70.105.*], 01.01.2010 17:24) | nahlásit příspěvek

      to je teda chytrák. v tehle blbé republice vydělává 80% lidí tak 12-15tisíc čistýho a s tím za 2 roky na romstra nevyděláš! Problém je v tom že se všichni ohánějí německejma cenama na kterejch už mimochodem jsme včetně toho slavnyho romstra,ale plat za stejnou práci mám asi 4krát nižší. a jestli mi někdo míní argumentovat nižší produktivitou tak je to blbost-žádnej Němec neudělá 4násobek má práce ba ani tolik co já za tenhle mizernej plat!

  • (Beaver IP:[85.207.123.*], 01.01.2010 17:07) | nahlásit příspěvek

    Položil si někdo otázku, proč roste jen Asie???
    Protože vyrábí pro celý svět a mají tím pádem prachy na výměnu jízdních kol za auta!!!
    A důsledek? 90% hraček prodaných je u Asie a naši bývalí výrobci hraček jsou na pracáku a mají jen na jízdní kolo ...
    Jestli se nevrátí výroba zpět do Evropy i těch nejzákladnějších potřeb k životu, půjde prodej aut a ostatních věcí i v Eurozoně do ... kytek. Proč si to nechtějí politici přiznat???

    • (Trinnity IP:[85.132.142.*], 01.01.2010 18:15) | nahlásit příspěvek

      Přesně vo tom to je.

    • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 18:15) | nahlásit příspěvek

      Řekněte mi co má politik společný s tímto? Nějaký politik vás snad posílá do obchodu koupit si boty z číny? Kdo vám to kdy nařídil? Svobodně kupujeme čínské výrobky a sami sobě likvidujeme továrny.

      Běžte si koupit české boty za 1000 místo čínských šupáků za 200 a uvidíte jak nám bude krásně.

      Nebo chcete aby se uvalila daň na čínské výrobky? Potom bude stát česká bota 1000 a čínská bota 1000 a vy budete nadávat že nemáte ani na boty..

      Tak mi řekněte co vlastně chcete? Aby byla česká bota za 200? Tak ji jděte vyrábět za 4000 měsíčně.

      • (chacha IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 20:03) | nahlásit příspěvek

        ceska bota? ty si smesnej...kdo vyrabi ceske boty

        bata v dolnim nemci uz davno rapidne omezil vyrobu a vyrabi ted prd, vetsina bot v prodejnach bati je z vychodu...a to jeste dovazi podrazky... A JINEJ VYROBCE TU NENI

        ...jsou tu jen dovozci, maximalne firmy ktery si delaj dizajn sami ale vsichni si nechvaj vyrabet v cine nebo jihovychodniasii

        • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 20:13) | nahlásit příspěvek

          Přesně takhle funguje totiž výrobce všeho.
          Když to není schopen vyrobit doma za levno, koupí to v Číně. Ty boty měly být jen prostě jako ukázka (je mi líto že to někdo nepochopil) toho jak to funguje. Kupte si dražší věci za českej plat a bude výroba u nás. Nemáte na to? Nebo spíš nechcete dát když je čína levnější a nechcete pracovat za čínské peníze tak nenadávajte na čínu

          • (chacha IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 21:29) | nahlásit příspěvek



            cine se neda dlouhodobe konkurovat , ma vyhodu v tom ze ma obrovsky vlastni trh takze si muze dovolit obrovske investice ktere jsou nutne k minimalnim vyrobnim nakladum a spickove kvalite (ano vetsina spickovejch vyrobku je taky z ciny a tchajwanu, pripadne koreje)

      • (emil IP:[85.70.62.*], 05.01.2010 12:58) | nahlásit příspěvek

        Koupit český výrobek za 1000 nebo čínský za 200. Při stejné záruce raději ten čínský. Jeden takový malý příklad: Koupíte si český výrobek a ten vám ještě v záruční době vypoví službu. Záruka není uznána s odůvodněním-výrobek byl používán. Zajdete tedy do jiné prodejny a tam si koupíte stejnou věc za 200 Kč
        vyrobenou v Číně. Ta vám také nevydží
        "věčně", před koncem záruky se stane ne-
        funkční a vy se vrátíte do prodejny rekla-
        movat vadu. Výrobek bez námitek vymění
        a ještě se vám omluví. To je ROZDÍL!

  • (max IP:[217.197.36.*], 01.01.2010 17:19) | nahlásit příspěvek

    Tak to ma byt.

  • (Petr IP:[92.62.224.*], 01.01.2010 17:21) | nahlásit příspěvek

    Čeští šíšouni dál budou jezdit v Mercedesech, Audi, BMV a pod., protože se jim práce českých dělníků a techniků eklhaftuje. O jejich hlasy ale stojí.

    • (tom IP:[62.204.241.*], 01.01.2010 17:25) | nahlásit příspěvek

      myslite tu ´ceskou´ octavku, kde podvozek je z golfu a motory jsou kompletne nemecke? cili z ceskych hlav vzesla jen karoserie a castecne interier... takovehle ceske auto myslite?

  • (martys IP:[85.70.133.*], 01.01.2010 17:39) | nahlásit příspěvek

    asi proto aby byl obrat....ale je to obrat umělý a škodlivý k živ. prostředí....už aby toho byl konec

    • (xxx IP:[78.102.226.*], 01.01.2010 18:01) | nahlásit příspěvek

      Pokud některá fabrika bude vyrábět auto , které na jednu stranu vydrží 20 let , na druhou stranu bude stát 4 násobek obvyklé sumy , nikdo si jej nekoupí.
      Zákazníci chtějí co nejlevnější výrobky a dle toho taky odpovídá produkce jakéhokoliv výrobního závodu

      • (martys IP:[85.70.133.*], 01.01.2010 18:49) | nahlásit příspěvek

        za co to auto pořídíme!! ale jsou to i provozní náklady!!!

      • (nojo IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 18:59) | nahlásit příspěvek

        ale blbost dnesni prumerny auta technicky 10-15 let vydrzi vpohode (a kvalitni znacky jako toyota klido i vic) ale lidi vymenujou auta hlavne kvuli moralnimu zastarani...to jim do palici narvala propaganda ze kdo jezdi ve ctyrletem aute uz neni in... tem hloupejm samozrejme ti chytrejsi si koupi auto na dyl a usetreny prachy uzijou efektivneji

        jinak cca 30% z prodejni ceny jsou prodejni marze dealeru dalsich 30% je zisk vyrobcu ...a z tech 40% vyrobnich nakladu je polovina kvuli zbytecnym inovacim (typu 20airbggu, nesmyslny dizajnovy varianty, nesmyslny serepeticky ktery uzitnou hodnotu auta nezvysuji ale jsou tam jen aby zvysili jeho cenu)

        takze prostor rozhodne je za par let bude automobilovej prumysl vypadat uplne jinak...krize ho nauci

        • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 19:07) | nahlásit příspěvek

          Ukažte odkud berete ta čísla :-) Jsou opravdu humorná.

          Myslíte, že kdyby ty auta šly prodat levněji o 60 % (tj fábia by stála nějakých 80 000) že by to ti výrobci ještě neudělali?? Kdyby měli kam jít tak to dávno udělají.

          Pravda je taková že ceny aut jsou stlačený na absolutní minimum a další zlevňování už znamená prakticky předání auta bez zisku.

          U dražších aut je možná ještě rezerva ale v kategorii okolo 200 000 je každá další sleva skoro nemožná. Jestli si myslíte, že za pár let budou auta za 100 000 tak jste naivní.

          • (chacha IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 19:55) | nahlásit příspěvek

            ja zrovna nedavno byl na financni proverce jednoho generalniho importera...prumerna marze 25%...k tomu se jeste pridavaji marze dealeru

            dale jsem se podival do vyrocni zpravy skoda auto (to je ale jen pro chytry , trouba jako ty asi financnim vykazum nehovi)

            a za rok 08 a 07 meli hruby zisk 19% pred odpisama a 15% po odpisech (kolik je v tom nevyuzivanyho majteku- a nejakej urcite- nemam cas zjistovat...pro neznalka jako ty je to skoda prace)

            takze prostor pro snizeni 30% tam rozhodne je (a to jeste pred snizovanim zbytecnych vyrobnich nakladu, tj zbytecnych variant atd.)... samozrejme to znamena zmenit prodejni strukturu

            v nemecku prodava spousta dealeru treba medouru 20-25% pod cenikovou cenou a furt pekne vydelavaji to je divny cio? jen hlupak jako ty veri ze ceny jsou "na dne"

            • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 20:10) | nahlásit příspěvek

              Přesně - zisk měl výrobce 15 % a to jsou roky kdy nebyl probléms odbytem. Tento rok mají pokles 67 % -zisk teda cca 10%

              Ne 30 jak si psal (když si tykáme) což na fábii je rozdíl asi 40 000... Takže necucat z prstů nesmysly...

              A to že prodejci jsou někde na 20 % bych řekl že odpovída (to přesně nevím) ale nevím kam dolů budou ochotni jít.

              20 % na fábii dělá cca 40 000. Pokud se chtějí pohybovat někde v zisku tak těžko půjdou na nižší marže. Prostě zadarmo to auto prodávat nikdo nebude. Takže dejme tomu když jim bude nejhůř půjdou někam na 10% ale rozhodně ne níže. To samé výrobci kteří jsou fakt na hraně rentability. Takže ceny aut jsou možná tak o nejvýš 10 % nadsazený a ne 60...

              A to že se bude odstraňovat nepotřené je možná pravda. Ale auto za 120 tisíc kde bude jen motor a kola a všechno z materiálu co vydrží jen šetrné zacházení - jooo to bude jistě trhák.

              Inženýři pracují x hodin denně na tom, aby na každé součástce ušetřili gram materiálu. Nic není zbytečně složitější než musí být, nic není ani o korunu dražší než dovoluje současná technologie.
              Ne u aut v té nejnižší třídě.

              • (chacha IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 21:20) | nahlásit příspěvek

                tvoje matematika je ponekud zmatena

                1) kdyz hledas dealera s 20% slevou najdes u z ted a to je furt krize na zacatku ... takze cancy o max 10% jsi vzal kde?

                2) asi neumis cist protoze importer si bere 20-30 + si bere dealer kolem 20% to je nejakejch 50%

                a to jsou jen prodejni kanaly

                a ted vyrobce

                3) zadarmo nebude urcite nikdo delat ale ZA MENISI ZISK jo protoze pak ma uz jen volbu ZADNY ZISK nebo ZTRATA

                4) nastuduj si co znamenaji variabilni a fixni naklady ... pak mozna pochopis proc firmy jedou i ve ztrate a nic jinyho jim nezbejva... protoze kdyby prestaly jet byla by jejich ztrata jeste vetsi... atohle ceka spoustu automobilek... protoze kdyz automobilka stoji ma porad spoustu fixnich nakladu

                • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 22:20) | nahlásit příspěvek

                  Bavme se o autech za pár korun ne o autech za pár mega. Nevěřím že třeba na nějakým sparku za 160 000 je nějakej extrémní vývar. Takže kdo by zlevnoval když na tom vyvaří pár tisíc na kuse?
                  Říkám že výrobci mají zisk do 10% takže ze strany výroby to dolů určitě nepůjde.

                  Zadarmo vyrábět nebude jistě nikdo a i když se udrží nad vodou nějakej čas i bez ziskové výroby tak to nepůjde dělat nekonečně a když jednou půjdou s cenou dolů jen aby aspoň prodali, tak už jim nikdo auto nekoupí až zas zvednou cenu takže to je sebevražda.

              • (chacha IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 21:31) | nahlásit příspěvek

                je jen otazka casu kdy sem zacnou prodavat cinani sva levna auta...nejdriv to budou sunky ale hoodne levne takze se nejake zajemce najdou...a za 5 -10 let budou srovnatelne s evropskejma ... ale levnejsi ... vysledek bude jako s ostatnim zbozim

                • (esranda IP:[217.197.149.*], 01.01.2010 22:26) | nahlásit příspěvek

                  Nevěřím tomu u té nejlevnější kategorie že budou výrazně levnější při stejné kvalitě. Buď to budou šmejdy nebo budou plus mínus stejně drahé.

                  U dražších aut určitě postaví (jako už mají) kopie evripských bavoráků a podobně, které určitě nabídnou za nižší cenu (při mnohem nižší kvalitě což ale na oko nepůjde moc poznat)
                  Jen je otázkou komu prodají napodobeninu...
                  Protože takový auta si kupujou lidi aby machrovali a cení se hlavně a právě značka. Proč si lidi kupujou BMW, Porshe nebo Mercedes? Jen proto že mají BMW, Porshe nebo Mercedes. Ne proto aby měli jakousi kopii.

                  Jistě se tu činské auta začnou ale prodávat. To je jen otázka času. Uvidíme co pak uděla evropská unie např se clem... Přece jen šlo vidět na šrotovném že automobilky si hýčká skoro celá evropa. Takže si myslím, že ve všem jsme ochotní udělat ústupek ale u aut si myslím že by přišel nějaký omezující zákrok.

  • (pája Sokolovsko IP:[88.102.41.*], 01.01.2010 17:41) | nahlásit příspěvek

    v tom je zakopaný pes, co se týče produktivity práce, tak může být sice rozdílná, ale i to se stírá, prostě zahraniční firmy přišly jen kvůli levné pracovní síle, to zn. stejná produktivita, nižší náklady´=nižší platy, jinak by sem ani nešly, vždy budeme zemí, kde bude životní úroveň pětkrát nižší než v Německu či Rakousku......, při stejných nebo přibližných cenách....

    • (haha IP:[90.180.203.*], 01.01.2010 18:52) | nahlásit příspěvek

      delnicka prace s nizkou kvalifikaci (jako montaze) je uz v cesku davno mnohem drazsi nez na vychode...

      do zapadni evropy uz davno zadny zahranicni investori hledajici nizkou kvalifikaci neprichazeji...spis naopak a u nas muzem cekat podobny stav

      a asi tezko muzes cekat od investoru z nemecka a francie ze tu budou platit dalsi predrazenou silu (jako tu co musi platit doma) kdyz muzou jit dal na vychod

  • (Čin Min IP:[89.102.180.*], 01.01.2010 20:09) | nahlásit příspěvek

    že ovčané?!?!, až nebude na auta....

  • (InvestorParoprase IP:[86.49.40.*], 01.01.2010 20:20) | nahlásit příspěvek

    končí období vědeckotechnické revoluce v Čechách a nastává doba sběračů bobulí ?

  • (wlkwwolf IP:[85.160.38.*], 02.01.2010 1:12) | nahlásit příspěvek

    nevím kde berou autoři článku data, ale asi před 2 dny na idnes psali, že Škodovka prodala nejvíc aut za svou existenci - "zajímavé"

  • (swat IP:[77.48.106.*], 02.01.2010 9:46) | nahlásit příspěvek

    Musím se smát,jak se tu řeší krize automobilek.Copak asi vymyslí naši zákonodárci?Měl bych nápad,co takhle zrušit všechny auta starší,dejme tomu,roku v7roby 2005?Povinně!!!Něco ty naše politický kluky musí napadnout:-)

  • (Márty IP:[86.61.144.*], 02.01.2010 10:04) | nahlásit příspěvek

    .....pak Mercedes a pak už vůbec nic!!! <- s touhle větou mě kdysi štengroval jeden kámoš a říkal že Škoda je dobrá volba jen na náhradní díly. Koupil jsem před Vánoci bavoráka ve výborném stavu za cenu, za kterou bych škodofku ani nesehnal. Moc drahý a nespolehlivý auta! Už jinou značku ani nechci. A Vám doporučuju to stejný.

    • (yeretnom IP:[213.192.60.*], 02.01.2010 10:20) | nahlásit příspěvek

      Na dálném východě, tam, kde je Země vycházejícího slunce, tam se dělají ta nejlepší, nejspolehlivější a tím pádem i nejkvalitnější auta. I německé a americké tabulky spolehlivosti se nestačí divit...

  • (Škoda není auto IP:[82.100.62.*], 03.01.2010 9:37) | nahlásit příspěvek

    Až vyrobí škodovka podobné auto,tak si ho koupím.Jinakupuju pouze japonské a korejské auta.

 

Rok v obrazech: demise, atentáty, smrt krále, vajíčka a chřipka

LEDEN ÚNOR BŘEZEN DUBEN KVĚTEN ČERVEN ČERVENEC SRPEN ZÁŘÍ ŘÍJEN LISTOPAD PROSINEC
 

1999 – 2024 © centrum holdings O nás | Volná místa | Reklama | Všeobecné podmínky | Nápověda | Služby firmám

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.